یاکوزا 7 برای پلی استیشن 4 معرفی گردید؛ اولین تریلر بازی را ببینید

به گزارش مجله سرگرمی، شرکت بازی سازی سگا رسما از جدیدترین قسمت مجموعه بازی های یاکوزا (Yakuza) رونمایی نموده است. شماره هفتم مجموعه بازی های یاکوزا به اسم Yakuza 7: Whereabouts of Light and Darkness معرفی شده و قرار است زمستان سال جاری به صورت انحصاری روی کنسول پلی استیشن 4 عرضه گردد. سگا خبر داده که نسخه انگلیسی بازی Yakuza: Like a Dragon نام گذاری شده است.

یاکوزا 7 برای پلی استیشن 4 معرفی گردید؛ اولین تریلر بازی را ببینید

یاکوزا 7 در حالی رونمایی می گردد که قصه شخصیت اصلی این مجموعه بازی ها یعنی Kazuma Kiryu در شماره ششم این بازی ها به انتها رسید. یاکوزا 7 قرار است نه تنها داستان و شخصیت های کاملا تازه ای داشته باشد، بلکه حتی از نظر جهان و روند بازی هم کاملا با قسمت های قبلی یاکوزا فرق کند.

در واقع یاکوزا 7 شروعی کاملا دوباره برای این مجموعه بازی ها معرفی می گردد؛ طوری که سگا خبر داده که بیرون از ژاپن، این بازی را با اسم یاکوزا 7 عرضه نخواهند کرد. اسم اصلی و ژاپنی بازی در واقع Ryu Ga Gotoku 7: Hikari to Yami no Yukue است، ولی نسخه انگلیسی بازی با اسم Yakuza: Like a Dragon عرضه خواهد شد. عبارت مثل یک اژدها یا همان Like a Dragon که در عنوان نسخه انگلیسی بازی انتخاب شده، در واقع ترجمه عبارت Ryu Ga Gotoku است و به همان شروع دوباره این مجموعه اشاره دارد.

بازی Yakuza: Like a Dragon قصه شخصیت جدیدی به اسم ایچیبان کاسوگا (Ichiban Kasuga) را تعریف می نماید و برای اولین بار هم شهر دیگری به غیر از کاموروچو را مقابل بازی نماینده ها قرار می دهد. شهر بازی محله ای به اسم ایسه زاکی ایجینچو (Isezaki Ichinjo) است که در یوکوهاما واقع شده است. حتی روند بازی هم در مقایسه با یاکوزاهای قبلی فرق نموده است.

سگا کمی از قصه بازی شرح داده است:

ایچیبان کاسوگا عضوی از خانواده یاکوزایی آراکاوا است. رییس ایچیبان از او می خواهد که جرایم یکی از افراد بالارده خانواده را گردن بگیرد و جای او به زندان برود. ایچیبان هم در راستای احترام به خانواده و رییس خود، این خواسته را قبول می نماید و 18 سال بعد زندگی خود را در زندان می گذراند. او سال 2019 از زندان آزاد می گردد و در حالی که انتظار دارد خانواده آراکاوا به خوبی از او استقبال نمایند، هیچ کس را دور و اطراف خود نمی بیند. ایچیبان به محله کاموروچو در توکیو می رود تا سراغ افراد خانواده را بگیرد، ولی متوجه می گردد که نه تنها چیزی از خانواده قبلی او باقی نمانده، بلکه رییس اش با همکاری یک خانواده یاکوزا دیگر، کنترل کاموروچو را به دست گرفته اند.

ایچیبان رییس سابق خود را پیدا می نماید، ولی وقتی با او روبرو می گردد، رییس او با یک تیر از ایچیبان استقبال می نماید. ایچیبان نمی داند چه اتفاقی اتفاق افتاده، ولی با یک زخم درمان شده در خرابه های یک شهر چشم باز می نماید و متوجه می گردد که در یوکوهاما واقع شده است.

قصه بازی، کوشش ایچیبان را برای دوباره بلند شدن و انتقام به تصویر می کشد. ایچیبان به عنوان شخصیت جدید مجموعه یاکوزا انتخاب شده و مطمئنا باید انتظار داشته باشیم تا او را در بازی های آینده این مجموعه و دنباله های بازی Yakuza: Like a Dragon دوباره ببینیم.

شهر جدید بازی یعنی ایجینچو در یوکوهاما هم محیط اصلی بازی است. طبق گفته سازندگان بازی، این شهر سه برابر کاموروچو وسعت دارد و مجموعه ای از شخصیت های جدید و محیط های کاملا تازه را در خود جای داده است.

برخلاف قسمت های قبلی یاکوزا، ایچیبان به همراه دوستانش قصه را پیش می برد؛ طوری که دوستان او نه تنها بخشی از داستان، بلکه حتی بخشی مهم از روند بازی هستند.

سیستم مبارزه بازی کاملا فرق نموده است. برخلاف تمام شماره های مجموعه یاکوزا (و حتی بازی های فرعی مثل Judgement)، این بار با یک سیستم مبارزه نوبتی طرف هستیم. ایچیبان به همراه گروه خود، در مبارزاتی نوبتی شرکت می نماید و بازی نماینده هم دقیقا مثل دیگر نقش آفرینی های نوبتی ژاپنی، از لیست فرمان ها حملات و ضربات مختلف یا آیتم ها را انتخاب و از آن ها استفاده می نماید.

این تغییر در روند باعث شده تا با یک سیستم مبارزه بسیار عمیق تر طرف باشیم. ایچیبان و همراهان او می توانند مجموعه بزرگی از حرکات مختلف را در مبارزات به خدمت گیرند و برای مثال به حمله کردن یا دفاع کردن یا پشتیبانی از دیگر شخصیت ها بپردازند.

بازی تازه رونمایی شده است و هنوز چیز زیادی نه از جهانی آن و نه از سیستم مبارزه اش می دانیم. با این حال، تهیه نماینده بازی در توییتر کمی از سیستم مبارزه جدیدشان شرح داده و درباره آن صحبت نموده است.

ماسایوشی یوکویاما درباره تغییر بزرگ مبارزات اکشن بازی به مبارزات نوبتی، نوشته است:

رسانه ها به زودی مقالات مختلفی درباره سیستم مبارزه بازی منتشر خواهند کرد، ولی من کمی اینجا هم شرح خواهم داد. سیستم مبارزه جدید بازی که Live Command RPG Battle نام گرفته، بدین معناست که مبارزات همواره در جریان هستند و شما در این میان فرمان هایی می دهید که اجرا می شوند. در یک نقش آفرینی معمولی، افراد گروه شما و دشمنان ثابت هستند و در صورتی حرکت می نمایند که شما به آن ها فرمان بدهید و مثلا به آن ها بگویید حمله نمایند. ولی مبارزات Yakuza: Like a Dragon فرق می نماید.

اگر بخواهم معینا بگوییم، این سیستم مبارزه طوری طراحی شده که شخصیت ها همگی همزمان حرکت می نمایند و در یک شهر که زنده و در حرکت است زنده مشغول به مبارزه می شوند.

به غیر از چند غولآخر، وقتی به یک دشمن برخورد می کنید، مبارزه از همانجایی که ایستاده بودید شروع می گردد. در واقع با توجه به این که چگونه وارد مبارزه شده اید و موقعیت شما در مبارزه فرق می نماید. این موضوع هم می تواند به یاری شما بیاید و هم می تواند به ضررتان باشد، چون مثلا بعضی از دشمنان مخفی شده اند و شما را غافلگیر می نمایند.

وقتی وارد مبارزه می گردد، دشمنان، افراد گروه شما و حتی شهر به حرکت خود ادامه می دهد. هیچ چیز متوقف نمی گردد. شخصیت ها رو به دشمنان می نمایند و فاصله خودشان از آن ها حفظ می نمایند. طبیعتا چون در شهر مشغول مبارزه هستید، اگر شخصیت ها به چیزی برخورد نمایند، مثل یک تابلو یا یک دوچرخه، به زمین می افتند. همه چیز به یاری فیزیک خوب موتور پایه دراگون انجین حرکت می نماید و چیزهایی که محیط هستند، مثل دوچرخه ها، مثل قسمت های قبلی که اکشن بودند در مبارزات قابل استفاده هستند.

ترتیب نوبت ها با توجه به پارامترهای مختلفی مثل قدرت هر شخصیت معین می گردد، ولی هر بار هم که وارد مبارزه می شوید، نتیجه یکسانی نمی گیرید. مثلا در موقعیت هایی که مستقیما به سمت یک دشمن می دوید و به آن ها حمله می کنید، شانس زیادی وجود دارد تا دشمن دیگری به سمت شما جهش کند و جلوی حمله تان را بگیرد.

موقعیت می تواند با توجه به فاصله شما از دشمنی که به او حمله می کنید، و همچنین آیتم هایی که دور شما در شهر وجود دارند، فرق کند. اگر یک دوچرخه یا چیز دیگری کنار شما بود، می توانید به آن لگد بزنید و آن را به سمت دشمن پرتاب کنید یا آن را بلند و از آن بهره ببرید. البته این حرکات بسته به کلاس شخصیت ها و قدرت های شان فرق خواهند کرد.

یک حالت اتوماتیک هم قرار داده شده است تا افرادی که می خواهند هیچ نگرانی ای داشته باشند از آن استفاده نمایند. این حالت به صورت اتوماتیک با توجه به کلاس و قابلیت های یک شخصیت، حرکات او را انتخاب می نماید. البته همه چیز قرار نیست همواره طبق انتظار پیش برود.

به یاری قابلیت های فیزیک موتور دراگون انجین که در بازی های قبلی توسعه داده ایم، هیچ دو مبارزه ای مثل هم نخواهد بود. دشمنان قوی تر، باهوش تر هم هستند و اگر احساس خطر کردید، انتخاب های مختلفی مقابل تان وجود خواهد داشت؛ مثلا می توانید پشت دیگر شخصیت ها پناه بگیرید.

حدود دو هفته تا شروع نمایشگاه بازی توکیو زمان باقی است و می توانیم انتظار داشته باشیم تا شرکت سگا و استودیوی بازی سازی Ryu Ga Gotoku Studio در این نمایشگاه بازی را به تصویر بکشند.

بازی Yakuza: Like a Dragon قرار است در روز 16 ژانویه سال 2020 به صورت انحصاری روی پلی استیشن 4 و در ژاپن عرضه گردد. تاریخ عرضه نسخه انگلیسی معین نشده است.

می توانید در ادامه اولین تریلر بازی Yakuza: Like a Dragon و تعدادی تصویر از آن را ببینید.

ak3fa.ir: مجله عکسفا، عکسها و رویدادهای اخیر دنیا

sanaye-90.ir: صنایع 90 | مجله خبری و تحلیلی صنایع

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 42722

به "یاکوزا 7 برای پلی استیشن 4 معرفی گردید؛ اولین تریلر بازی را ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاکوزا 7 برای پلی استیشن 4 معرفی گردید؛ اولین تریلر بازی را ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید