هشدار طوفان شدید به 3 استان ؛ از اختلال در حمل و نقل شهری و برون شهری تا سقوط دکل های برق، اشیا و داربست ها

به گزارش مجله سرگرمی، سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی از وزش باد شدید و طوفان گرد و خاک در 3 استان اطلاع داد.

هشدار طوفان شدید به 3 استان ؛ از اختلال در حمل و نقل شهری و برون شهری تا سقوط دکل های برق، اشیا و داربست ها

به گزارش خبرنگاران، سازمان هواشناسی کشور برای شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان جنوبی و جنوب شرق خراسان رضوی هشدار نارنجی صادر کرد. براساس این هشدار فردا (دوشنبه) و پس فردا (سه شنبه) این استان ها درگیر وزش باد شدید، گرد و خاک و در نواحی مستعد طوفان گرد و خاک یا طوفان شن خواهند شد.

  • رگبار باران و رعد و برق در 6 استان | گرم تر شدن هوا از امروز تا چهارشنبه در بخش هایی از کشور | 5 روز گرد و خاکی در این منطقه

بر اثر این مخاطره جوی در منطقه ها مستعد طوفان گرد و خاک و شن، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، اختلال در ناوگان حمل و نقل، خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست ها، دکل های برق و سازه های موقت، سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال ها و درختان کهنسال پیش بینی شده است.

سازمان هواشناسی موارد زیر را توصیه کرد:

اجتناب از رفت وآمد های غیر ضروری برای افراد سالمند و بیمارهای تنفسی و قلبی، آمادگی دستگاه های امدادی بویژه مراکز بهداشتی، پرهیز از فعالیت کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده ای، اطمینان از استحکام سازه های موقت، احتیاط در فعالیت های عمرانی، اجتناب در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان های نیمه کاره و درختان کهنسال و محدودیت در فعالیت های کشاورزی.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 شهریور 1402 بروزرسانی: 12 شهریور 1402 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 164557

به "هشدار طوفان شدید به 3 استان ؛ از اختلال در حمل و نقل شهری و برون شهری تا سقوط دکل های برق، اشیا و داربست ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار طوفان شدید به 3 استان ؛ از اختلال در حمل و نقل شهری و برون شهری تا سقوط دکل های برق، اشیا و داربست ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید