خطر محرومیت از میزبانی و پاداش های فیفا در انتظار فوتبال ایران، با این شرایط فقط باید جام رمضان را برگزار کنیم!

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس کمیته صدور مجوز حرفه ای سازمان لیگ گفت که در صورت رفع نشدن مشکل حق پخش تلویزیونی، خطری جدی فوتبال ایران را تهدید خواهد نمود.

خطر محرومیت از میزبانی و پاداش های فیفا در انتظار فوتبال ایران، با این شرایط فقط باید جام رمضان را برگزار کنیم!

سهیل مهدی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران, درباره بازدید نمایندگان AFC از چند باشگاه ایرانی گفت: نامه نگاری مربوط به این بازدید ها اجرا شده و فقط گزارش ناظران AFC مانده که باید در روز های آینده به دست ما برسد تا ببینیم که نمایندگان آسیا چه ایرادهایی در بازدید های شان به فوتبال و باشگاه های ما وارد دانسته اند. موازی با نمایندگان AFC بازدید نمایندگان فیفا نیز در حال اجرا بود که آنها ممیزی های خاصی برای گردش های اقتصادی باشگاه ها و دریافتی های شان از حق پخش تلویزیونی لحاظ کردند و دیدند که دریافتی ها از حق پخش صفر است.

رئیس کمیته صدور مجوز حرفه ای سازمان لیگ ادامه داد: بحث نمایندگان فیفا از بحث نمایندگان AFC برای صدور مجوز حرفه ای بسیار مهم تر و جدی تر است. اینکه اصلاً فوتبال ما می تواند مسابقاتش را با این وضعیت برگزار و در رقابت های بین المللی شرکت کند، بحث فیفا است و این بحث از صدور مجوز حرفه ای برای 5-4 باشگاه که AFC انجام می دهد, بسیار فراتر است. فیفا شوخی ندارد و شاید با این وضعیت که حتی یک ریال هم حق پخش به باشگاه ها پرداخت نمی گردد, دیگر اجازه برگزاری مسابقات را ندهد.

مهدی با بیان اینکه ایرادهای فیفا باید صددرصد جدی گرفته گردد و در غیر این صورت باید منتظر خطر محرومیت و دیگر مسائل باشیم بیان کرد: فوتبال ما اگر بخواهد در سطح بین المللی حضور داشته باشد, باید قوانین بین المللی را هم رعایت کند. قوانین بین المللی فوتبال را AFC و فیفا در اساسنامه هایی اعلام نموده اند و باید آنها را اجرا کنیم. اگر در جام ملت ها و جام جهانی و لیگ قهرمانان آسیا شرکت و از این راه برای حق پخش و دیگر مسائل پول دریافت می کنیم, این مسائل باید در ایران هم رعایت گردد. چطور می گردد که پرسپولیس, استقلال, تراکتورسازی و دیگر تیم ها به دلیل بازی بازیکنان شان در جام جهانی از حق پخش این مسابقات پول دریافت می نمایند اما در ایران باید از این حق محروم باشند؟

رئیس کمیته صدور مجوز حرفه ای سازمان لیگ تاکید نمود: زمانی که فوتبال ما از شرکت در مسابقات بین المللی سود می برد و درآمد دارد, باید این اتفاق در ایران و رقابت های داخلی نیز رخ دهد. به طور مثال استقلال و پرسپولیس از آخرین بازی شان در لیگ قهرمانان آسیا با وجود اینکه از مسابقات حذف شده بودند, درآمد کسب نموده و AFC به آنها پول پرداخت می نماید. این نمی گردد که فوتبال ایران طبق اساسنامه های بین المللی از حق پخش درآمد زایی داشته باشد اما خودش این مسئله را رعایت نکند.

اگر می خواهیم اینطور به کارمان ادامه دهیم باید دور فوتبال مان دیوار بکشیم و فقط برای خودمان مسابقات محلی مثل جام رمضان برگزار کنیم. مهدی با بیان این مطلب به خبرنگاران گفت: نمی گردد که سر یک سفره بنشینیم و غذا بخوریم اما قوانین آن را رعایت نکنیم. چطور است که دوست داریم پول های مان را برای حضور در جام ملت ها و جام جهانی دریافت کنیم و انتظار داریم که AFC و فیفا پول ما را طبق قوانین بدهند اما حاضر نیستیم در کشور خودمان این قوانین را اجرا کنیم. حداقلش این است که این مسائل باید با سلسله مراتب به نوعی روی کاغذ حل گردد تا فوتبال ما از خطراتی که برای عدم پرداخت حق پخش متحمل خواهد شد, در امان باشد.

وی یادآور شد: اگر مشکل حق پخش برای فصل آینده حل نگردد, فیفا از راه های مختلف برای فوتبال ما محرومیت در نظر می گیرد. ممکن است میزبانی را از تیم های ما بگیرند یا دیگر برای حضور در مسابقات بین المللی پولی به باشگاه ها و فوتبال ما پرداخت ننمایند یا محرومیت های دیگر لحاظ گردد. نمی گردد که از AFC حق پخش بگیریم اما خودمان این قانون را اجرا نکنیم. این مسائل ابتدا باید در ایران انجام گردد و بعد انتظار داشته باشیم که فیفا و AFC این کار را انجام دهند. مگر می گردد شما بچه ای داشته باشید که قبولش نداشته باشید اما بخواهید او در مدرسه تیز هوشان درس بخواند؟ باید هرچه زودتر در این باره مدارک مان را به فیفا ارسال کنیم و در غیر این صورت باید منتظر محرومیت های احتاقتصادی برای فوتبال مان باشیم.

ak3fa.ir: مجله عکسفا، عکسها و رویدادهای اخیر دنیا

sanaye-90.ir: صنایع 90 | مجله خبری و تحلیلی صنایع

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 24787

به "خطر محرومیت از میزبانی و پاداش های فیفا در انتظار فوتبال ایران، با این شرایط فقط باید جام رمضان را برگزار کنیم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطر محرومیت از میزبانی و پاداش های فیفا در انتظار فوتبال ایران، با این شرایط فقط باید جام رمضان را برگزار کنیم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید