برگزاری مانور لجستیک دانشگاه علوم پزشکی کرمان

به گزارش مجله سرگرمی، مانور لجستیک دانشگاه علوم پزشکی کرمان با سناریوی زلزله و با هدف مرور و ارزیابی فرآیند های فراخوانی کارکنان بخش پشتیبانی، بارگیری و انتقال تجهیزات و برپایی آمادگاه در شهر چترود برگزار گردید.

برگزاری مانور لجستیک دانشگاه علوم پزشکی کرمان

دکتر مسعود مقدری، معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی کرمان در حاشیه این مانور در گفت و گو با خبرنگار، هدف از برگزاری مانور لجستیک دانشگاه علوم پزشکی کرمان را آمادگی تیم معاونت توسعه و پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان مطرح نمود و گفت: اگر خدای نکرده حادثه طبیعی رخ داد ما بتوانیم تیم ها را آموزش دهیم و تیم ها آمادگی لازم و کامل را در حوادث طبیعی داشته باشند.

او اضافه کرد: بدین منظور این مانور با موضوع معاونت توسعه و پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان برنامه ریزی شد که در خصوص اجرای آن با سایر ارگان ها نیز هماهنگ شد.

دکتر مقدری توضیح داد: بدین منظور بیمارستان 32 تختخوابی با کلیه تجهیزاتش در منطقه چترود مستقر شد که بدین منظور 100 نیرو، 31 خودروی پشتیبان، دو کامیونت، یک جرثقیل و یک آمبولانس ـ اتوبوس در این منطقه استقرار یافتند.

او بیان داشت: بر این اساس، آمادگی خودمان را در برپایی این بیمارستان را سنجیدیم و مانور مذکور سبب شد اشکالات را آنالیز کنیم، اگر موردی داشتیم آن ها را بازیابی کنیم و برای حوادث احتمالی بتوانیم سریع وارد عمل شویم و با آمادگی کامل بتوانیم مصدومان را درمان و به کرمان اعزام کنیم.

معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: این مانور با سناریوی وقوع زلزله ای به قدرت شش ریشتر در ساعت 6:30 دقیقه صبح امروز، در پنج کیلومتری چترود شروع شد.

دکتر مقدری اضافه کرد: بلافاصله پس از این اتفاق، یعنی از ساعت 6:30 دقیقه صبح امروز، 100 تیم فراخوان شدند در محل دانشگاه، در محل انبار حوادث، تمام چادر ها، بیمارستان و تجهیزات بارگیری و به منطقه اعزام شد.

او اضافه کرد: برآورد ما این بود به مدت سه ساعت این بیمارستان را برپا کنیم، که ما توانستیم در ساعت 11 صبح، به 85 درصد از اهدافمان برسیم.

وی ابراز امیدواری کرد: برای مانور بعدی بتواینم به صد درصد اهدافی که داشتیم دست یابیم.

دکتر مقدری از ستاد حوادث استانداری، پرسنل اورژانس و رده های دیگر دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر و پلیس راه به منظور همکاری برای انجام این مانور تشکر کرد.

ب

ak3fa.ir: مجله عکسفا، عکسها و رویدادهای اخیر دنیا

sanaye-90.ir: صنایع 90 | مجله خبری و تحلیلی صنایع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 35091

به "برگزاری مانور لجستیک دانشگاه علوم پزشکی کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری مانور لجستیک دانشگاه علوم پزشکی کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید