با 4 مورد از خاص ترین جزایر جهان آشنا شوید!

به گزارش مجله سرگرمی، اگر عاشق مناظر ساحلی هستید باید خاص ترین جزایر دنیا را بشناسید! جزایر زیادی در سراسر دنیا وجود دارد و شاید برای انسان با عمر محدودی که در اختیار او گذاشته شده است این فرصت فراهم نباشد تا از همه آنها دیدن کند. وقتی شرایط برای دیدن همه جزایر موجود در دنیا فراهم نیست بهتر است به سراغ قانون مشت نمونه خروار رفت. قانون مشت نمونه خروار می گوید که وقتی نمی توان از تمام جزیره های کره زمین دیدن کرد باید خاص ترینشان را انتخاب کرد و آنها را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب نمود.

با 4 مورد از خاص ترین جزایر جهان آشنا شوید!

ما خاص ترین جزایر دنیا که توسط 4 دنیاگرد خارجی معرفی شده اند را انتخاب کرده و قصد داریم اطلاعاتی را در مورد آن ها با شما به اشتراک بگذاریم.

با مطالعه این مطلب با زیباترین جزایر مالدیو آشنا شوید: معرفی جذاب ترین جزیره های گردشگری در مجمع الجزایر مالدیو

1-خاص ترین جزایر دنیا | جزیره آباکوی

جزیره آباکوی یکی از خاص ترین جزایر دنیا است. در جزیره آباکوی اتفاقات بی نظیر و منحصر به فردی انتظار شما را می کشد. آباکوی تنها برای این خلق نشده که شما در کنار سواحل آرام و زیبای آن قدم بزنید و گرمای نور خورشید را بر روی پوستتان حس کنید. برای رفتن به این جزیره باید دل به غارهای زیادی که در این جزیره وجود دارد بزنید و در این غارها شنا کنید. شاید اندکی اغراق آمیز باشید، اما نمونه این غارها را نمی توان در هیچ جای کره زمین پیدا کرد.

در قسمت مرکزی این جزیره قسمتی وجود دارد که با درختان و گیاهان احاطه شده است. در این محوطه یک دریچه غار آبی وجود دارد که شاید در نگاه اول اندکی ترسناک و وهم انگیز به نظر آید اما وقتی از آن گذر می کنید با صحنه ای بسیار زیبا و تماشایی روبرو خواهید کرد.

با گذر از این دریچه وارد غاری خواهید شد که با اشکال و رنگ های بسیار متفاوت و زیبا مزین شده است. از آنجایی که کمتر کسی این غار را می شناسد در نتیجه بکر بودن و دست نخورده بودن این غار به خوبی مشخص است و این تنها یکی از جذابیت هایی است که می توان در این غار مشاهده کرد.

2-خاص ترین جزایر دنیا | جزیره سنت کلیدا

یکی دیگر از جزایری که از آن نیز به عنوان خاص ترین جزیره در کل دنیا یاد می شود جزیره سنت کلیدا است. این جزیره در کشور اسکاتلند واقع بوده و در واقع یک مجمع الجزایر است. این مجمع الجزایر با جنوب کشور اسکاتلند 64 کیلومتر فاصله دارد.

از زمانی که آخرین فرد ساکن جزیره سنت کیلدا این جزیره را ترک کرده، 82 سال می گذرد و از آن زمان تا به حال هیچ انسانی در آن سکونت نکرده است. با خالی شدن این جزیره، دسترسی به آن و رفتن به این جزیره با دشواری هایی همراه شده است، اما شک نکنید که رفتن به سنت کلیدا ارزش یک بار بازدید را دارد.

ممکن است برایتان این سوال پیش آید که چیزی در این جزیره وجود دارد که باعث شده ما به شما توصیه کنیم حتما در یکی از برنامه هایتان برای بازدید از سنت کلیدا نیز وقتی را در نظر بگیرید؟

کلیدا، بهشت گم شده

برخی کسانی که توانسته اند از این جزیره دیدن کنند اظهار می کنند که این جزیره درست مانند یک بهشت گمشده است. طبیعت بسیار زیبا و بکر و حیات وحش متنوع موجود در این جزیره، تنها بخشی از جذابیت هایی است که طبیعت در سنت کیلدا برای انسان آماده کرده است.

اگر به این جزیره سفر کردید حتما از روستای خالی از سکنه ای که در جزیره هیرتای واقع شده است نیز دیدن کنید. سکوت موجود در این جزیره و مناظری که در آن مشاهده می کنید از جمله تکرار نشدنی ترین صحنه ها و وقایعی است که تنها در سنت کیلدا می توان دید.

3-خاص ترین جزایر دنیا | جزیره فریزر

جزیره فریزر یکی از خاص ترین جزایری است که قصد داریم آن را به شما معرفی کنیم. این جزیره در شرق استرالیا و در میان آب های اقیانوس اطلس واقع شده است. ویژگی که باعث شده این جزیره از شهرت زیادی برخوردار باشد وسعت شن های موجود در آن است.

گفته می شود که جزیره فریزر یکی از بزرگ ترین جزیره های شنی در دنیا است و بومیانی که در این جزیره زندگی می کنند ادعا دارند که وسعت شن های موجود در این جزیره حتی از وسعت شن هایی که در جزیره ساهارا آفریقا وجود دارد نیز بیشتر است.

البته زیبایی و جذابیت جزیره فریزر تنها به شن های موجود در آن خلاصه نمی شود. تنوع بی نظیر درختان و گیاهان موجود در این جزیره از دیگر مواردی است که باعث شده جزیره فریزر از دیگر جزایر موجود در دنیا متمایز باشد.

تنوع زیستی در جزیره فریزر

جدای از بحث پوشش گیاهی این منطقه، موجوداتی که در جزیره فریزر زندگی می کنند نیز تنوع زیادی دارند و این نیز از دیگر دلایلی است که باعث شده نام جزیره فریزر در لیست خاص ترین جزایر دنیا قرار گیرد.

آماری که از حیوانات موجود در این جزیره آماده شده نشان می دهد که 80 گونه خزنده، 80 گونه حیوان پستاندار و 350 گونه پرنده در جزیره فریزر در حال زندگی است.

با توجه به تمام مسائل ذکر شده شاید بتوان جزیره فریزر را به عنوان کامل ترین جزیره موجود در دنیا نامید؛ زیرا تنوع گیاهی و جانواری در آن بسیار بالاست و به همین دلیل اتلاق این صفت اصلا اغراق آمیز نبوده و کاملا به جا و منطقی به نظر می رسد.

عکس های هوایی که از این جزیره گرفته شده است به خوبی ثابت می کند که در جزیره فریزر مناظر بی بدیل و بسیار زیبایی را می توان مشاهده کرد.

4-جزیره ماین

جزیره ماین در سیشل واقع است. سیشل یکی از کشورهای آفریقای شرقی است و مناظر طبیعی بسیار دیدنی را می توان در آن مشاهده کرد. هر آنچه زیبایی در سایر جزایر دنیا وجود دارد در ماین نیز می توان دید، اما این جزیره یک تفاوت بسیار جالب با دیگر جزایر موجود در دنیا دارد.

تفاوت جزیره ماین به دلیل پیرمرد 90 ساله ای است که در این جزیره زندگی می کند و باز نشسته شده است. این فرد در نشریه ادیتور انگلیس مشغول به کار بوده و در سال 1962 با مبلغی حدود 8 هزار دلار توانست جزیره ماین را خریداری کند و مالک آن شود.

این پیرمرد نود ساله برندن گریم شاو است و بعد از آنکه این جزیره را خریداری کرد تغییرات و تحولات اساسی را در آن به وجود آورد و این جزیره را به تکه ای از بهشت تبدیل کرد.

از جمله تغییراتی که این فرد در این جزیره به وجود آورد ساخت خانه های کوچک و کاشتن هزاران درخت در آن بود. همین کارها به مرور زمان باعث شد که این جزیره ارزش مالی بسیار زیادی پیدا کند و ثروتمندان زیادی درخواست کنند تا برندن این جزیره را به آنها بفروشد. برندن در کمال ناباوری هیچ یک از این پیشنهادات را نپذیرفته است و هنوز هم مالک این جزیره به حساب می آید.

ak3fa.ir: مجله عکسفا، عکسها و رویدادهای اخیر دنیا

sanaye-90.ir: صنایع 90 | مجله خبری و تحلیلی صنایع

منبع: الی گشت
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 140715

به "با 4 مورد از خاص ترین جزایر جهان آشنا شوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با 4 مورد از خاص ترین جزایر جهان آشنا شوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید