ابزارهای نوین برای حفاظت از میراث فرهنگی اصفهان

به گزارش مجله سرگرمی، احتیاج وافری به ابزارهای نوین در راستای حفاظت از میراث فرهنگی استان اصفهان احساس می گردد.

ابزارهای نوین برای حفاظت از میراث فرهنگی اصفهان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی اصفهان، فریدون الله کمک مدیرکل میراث فرهنگی استان ضمن بیان این مطلب به حوزه صنایع دستی اشاره نمود و گفت: امروز در حوزه صنایع دستی و به ویژه عرضه و صادرات باید نگاه ها تغییر کند و ما در این راستا کوشش نموده ایم و به دستاوردهای مطلوبی نیز دست یافته ایم، به گونه ای که درگذشته همگان ملاک عرضه و صادرات صنایع دستی را صرفاً بیش از 500 فروشگاه اطراف میدان امام (ره) می دانستند، اما امروزه با حمایت اداره کل میراث فرهنگی استان نزدیک به 40 مرکز تجارت الکترونیک در استان اصفهان ایجادشده است.

او اضافه کرد: با این وصف امروز دیگر تجارت صنایع دستی مختص میدان امام (ره) نیست بلکه محک ما برای عرضه صنایع دستی مؤسسات جدیدی هستند که مبادلات صنایع دستی را فراتر از مرزها و به صورت الکترونیک صورت می دهند.

الله کمک در ادامه سخنانش به تغییر کاربری بناهای تاریخی گفت: تبدیل آثار تاریخی به مجموعه های گردشگری، درگذشته مخالفان فراوانی داشت، لکن با کوشش بسیار پیروز شدیم تا در راستای ادامه حیات این بناهای تاریخی، متفکران و دوستداران میراث فرهنگی را مجاب کنیم که ایجاد کاربری راه کار مناسبی برای حفاظت و ادامه حیات این بناها به شمار می رود.

او گفت: ایجاد سامانده های الکترونیک برای کنترل بناهای تاریخی، ایجاد دستگاه های برق کشی نوین، ایجاد دستگاه های نوین اطفاء حریق و مواردی ازاین دست ازجمله ابزارهای نوین جهت حفاظت از بناهای تاریخی استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان توضیح داد: تنها راه کار حفاظت از میراث فرهنگی، ترویج صنایع دستی و توسعه پایدار گردشگری در استان اصفهان، توسعه ارتباطات میان اداره کل میراث فرهنگی مردم با استفاده از تمام ظرفیت های موجود، اعم از اهالی رسانه، تشکل ها، دانشجویان و آحاد مردم است.

ak3fa.ir: مجله عکسفا، عکسها و رویدادهای اخیر دنیا

sanaye-90.ir: صنایع 90 | مجله خبری و تحلیلی صنایع

منبع: میراث آریا
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 42274

به "ابزارهای نوین برای حفاظت از میراث فرهنگی اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابزارهای نوین برای حفاظت از میراث فرهنگی اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید